Listing 1 - 10 of 280 << page
of 28
>>
Sort by

Book
Ouders en school
Author:
ISBN: 9001206778 Year: 1974 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Warm, welkom en wederkerig : naar een goede ouder-school samenwerking : inspiratieboek voor kleuteronderwijs
Author:
Year: 2018 Publisher: Gent VBJK

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Think Parents! : putting parents at the heart of parenting support
Authors: --- ---
ISBN: 9789088504969 9088504962 Year: 2014 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opstellen van beleidsmakers en professionals vanuit multidisciplinair perspectief die een bijdrage leveren aan de kennis over wat werkt in opvoedingsondersteuning.


Book
De stem van ouders voor succesvolle samenwerking
Authors: ---
ISBN: 9789055631360 Publisher: Utrecht Sardes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze special van Sardes staat helemaal in het teken van samenwerken met ouders in het onderwijs. Het boekje bestaat uit volgende bijdragen:&#13;&#13;- De 'Staat van de Ouder' in het primair en voortgezet onderwijs'&#13;- Wat wil de man?&#13;- Samenwerken met vluchtelingenouders&#13;- Samenwerken met laaggeletterde ouders&#13;- Samen vertrekken, met moeders én vaders&#13;- Passend onderwijs of passende kinderen en hun ouders?&#13;- Het startgesprek: vliegwiel voor ouderbetrokkenheid&#13;- Expeditite Basisschool: naar een betere communicatie&#13;- Hardnekkige tradities in oudercontacten doorbreken&#13;- Ouders en school: betrokken in dezelfde taal&#13;- Ouderbetrokkenheid in het mbo (middelbaar beroepsonderwijs): hobbels en oplossingen&#13;&#13;Aan het eind van elke bijdrage vind je bronnen en verwijzingen naar verdere informatie.&#13;&#13;


Multi
Wat is een basisschool? Cursus ouderbetrokkenheid en taalvaardigheid
Authors: --- ---
ISBN: 9062831745 9062831753 Year: 2000 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze cursus is bedoeld voor laagopgeleide allochtone vaders en moeders van kinderen op de basisschool. Centraal staan het (beter) leren van het Nederlands en het verwerven van kennis over het basisonderwijs. Door de oefeningen in dit boek en door opdrachten op de school leren de ouders wat er op school gebeurt.


Book
Kleuterdagboek.
Author:
Publisher: Mechelen : Wolters Plantyn,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel kleuterscholen werken al met een heen-en-weerschrift. Een goede communicatie tussen de school en de ouders is immers belangrijk. Jammer genoeg wordt het schriftje vaak alleen voor praktische berichten gebruikt. Bovendien komt de kleuter er zelf meestal niet aan te pas. Om de ouders echt bij het schoolgebeuren te betrekken en om de kleuters meer mogelijkheden te bieden, is er nu het Kleuterdagboek. Daarmee wordt een goede communicatie bevorderd tussen de kleuterleid(st)ers en de ouders. Het Kleuterdagboek vertelt de ouders op een speelse manier waarmee hun kind in de klas zoal bezig is. Het stimuleert de kleuters om hun ervaringen in de klas te delen met hun ouders en het laat hen groeien naar een houding van taakgerichtheid, zelfsturing en zelfevaluatie. Bovendien biedt het de kleuterleid(st)er, de ouders n de kleuters aanknopingspunten voor evaluatieve gesprekken. Van het Kleuterdagboek zijn twee versies beschikbaar: een basisversie (Kleuterdagboek 1), vooral bedoeld voor de jongere Kleuters, en een pedagogische versie (Kleuterdagboek 2) voor de oudere kleuters. De beide versies bevatten een inlichtingenblad, een brief aan de ouders, een weekrooster voor de vaste activiteiten, een werkblad 'Wie zit er in mijn klas?', 38 dubbele dagboekpagina's, extra pagina's voor liedjes en versjes en een opbergruimte voor brieven. De dagboekpagina's van Kleuterdagboek 1 bestaan uit twee onderdelen: een werk- en tekengedeelte en een heen-en-weerrubriek. In het werk- en tekengedeelte komen werkjes, tekeningen, liedjes, versjes over het thema dat in de klas aan bod komt. De heen-en-weerrubriek is bedoeld voor mededelingen, vragen, berichtjes over wat moet worden afgegeven of meegebracht. De dagboekpagina's van Kleuterdagboek 2 bestaan uit vier onderdelen: een dagboekgedeelte, een werk- en tekengedeelte, een rubriek 'meebrengen en/of afgeven' en een heen-en-weergedeelte. In het dagboekgedeelte duiden de kleuters aan hoe ze zich voelden in de klas of ze gebruiken de stempels (zie verder) Om te vertellen welke activiteiten ze fijn vonden.

Parent-focused child therapy : attachment, identification and reflective functions.
Authors: ---
ISBN: 9780765704689 Year: 2006 Publisher: Lanham : Rowman & Littlefield,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Today more pediatric therapists are centering their work on the parent-child relationship and are turning to parents as a primary modality in solving children's problems. Parent-Focused Child Therapy: Attachment, Identification, and Reflective Functions is an edited collection, drawing from leading psychotherapists with specialties in family therapy. Carrol Wachs and Linda Jacobs tap into the current literature on the efficacy of working with parents in therapy situations. The collected essays in this book, from renowned psychotherapists, focus on identifying and evaluating a variety of approaches and their effects on standard questions of attachment, identity, and reflection in dealing with children in therapy. Parent-Focused Child Therapy is especially attractive given its currency, integrating relational theory, attachment theory and infant research.


Book
Samen school maken : allochtone ouders op school : 18 mei 2005 - studiedag voor de verspreiding van de deskundigheid opgedaan op het terrein
Author:
Year: 2005 Publisher: Brussel : Koning Boudewijnstichting,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gebaat bij resultaat : leidraad voor effectief onderwijs aan allochtone leerlingen
Authors: --- ---
ISBN: 9055630055 9789055630059 Year: 1994 Publisher: Den Haag : Sardes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handleiding voor leerkrachten in het basisonderwijs.


Book
Ouderparticipatie, een nieuw missie-statement? : onderzoek naar het functioneren van de relatie ouders en basisschool
Authors: --- --- ---
ISBN: 9055541621 9789055541621 Year: 2001 Publisher: Nijmegen : ITS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ouders zijn over het algemeen redelijk tevreden over hun betrokkenheid bij school. De meeste schoolteams staan open voor contacten met ouders en de kwaliteit van de informatie die wordt verstrekt is doorgaans goed. De schoolgids is voor ouders een belangrijk en informatief document. Dat zijn onder andere de conclusies van dit onderzoek naar het functioneren van de relatie tussen ouders en school. Kernvraag van het onderzoek is 'Wat is de aard en intensiteit van de communicatie en de (gewenste) ouderinvloed?'. Verder blijkt uit de studie dat eenoudergezinnen via de traditionele ouderavonden niet zo goed worden bereikt, en de groep ouders met kinderen die problemen op school hebben, minder te spreken zijn over het contact met het onderwijzend personeel. Schoolteams stellen zichzelf bovendien te weinig op de hoogte van de opvattingen van ouders over het onderwijs. Een aanbeveling die de onderzoekers onder meer doen is: de relatie ouders-school zou meer in het teken van samenwerking en overleg moeten staan, de school zou de ouders nadrukkelijker als partners moeten gaan zien.

Listing 1 - 10 of 280 << page
of 28
>>
Sort by